Zrobię to Sam!? Audyt SEO oraz Social Mediów w skrócie
Dobrze skonstruowana i perfekcyjnie działająca strona internetowa oraz fanpage to w obecnych czasach jedno z najważniejszych narzędzi prężnie działającej firmy. Audyt określonego typu warto przeprowadzić aby:
- sprawdzi czy witryna działa poprawnie i spełnia swoje funkcje,
- social media są odpowiednio skonfigurowane,
- pozycjonowanie nie przynosi oczekiwanych efektów,
- mimo zwiększonego ruchu na stronie sprzedaż ciągle stoi w miejscu,
- użytkownicy spędzają na stronie dużo czasu, ale nie przechodzą na kolejne podstrony i wiele innych.
Audyt marketingowy zwany też biznesowym sprawdza jak funkcjonowanie strony ma wpływ na obroty firmy.
W tej grupie można wyróżnić:
- audyt SEO,
- audyt UX,
- audyt systemów analitycznych (np. Google Analytics),
- audyt kampanii reklamowych.
Raport z audytu powinien zawierać :
- przegląd wszystkich istotnych z punktu widzenia SEO elementów strony,
- ocenę ich optymalizacji,
- wskazanie mocnych i słabych punktów,
- wskazanie konkretnych obszarów do optymalizacji.
Obecnie SEO często nazywa się najważniejszą i najskuteczniejszą formą reklamy dla firm.
Podstawą zdobywania wartościowych klientów w Google i nie tylko ,jest wykonanie kompleksowego audytu SEO. Wszelkie darmowe narzędzia dostępne w sieci do przeprowadzania darmowych audytów to tylko analizatory kodów, które sprawdzą wyłącznie stronę główną. Bardziej zaawansowane narzędzia, a zarazem płatne sprawdzą kilka dodatkowych opcji, lecz i one nie wniosą większej wartości. Plusem jest, że pozwolą ci wykonać wstępny audyt samemu.
Czy dlatego lepiej zlecić audyt profesjonaliście?
Specjaliści SEO używają narzędzi skanujących podczas robienia audytów SEO, sprawdzają wiele parametrów globalnie dla całej witryny ,oprócz wymienionych wcześniej. Sprawdzenie tylko strony głównej nie da żadnego obrazu sytuacji. Analiza całej domeny może poprawi widoczność strony w Google.
Warto wiedzieć, że wykonanie audytu wymaga wiedzy o ofercie Twojej firmy oraz całym biznesie. Potrzebny będzie też wgląd do Google Search Console oraz Google Analytics.
Jeśli masz czas, chęci i przekonanie poznaj narzędzia do darmowego audytu:
- Google Search Console (darmowe),
- Google Keyword Planner (darmowy),
- Screaming Frog (częściowo darmowy),
- Senuto (darmowy okres testowy na 14 dni),
- Ahrefs (tylko płatne).
Dwa pierwsze narzędzia to “must have”. Dużą uwagę podczas wykonywania audytu SEO należy poświęcić treściom. To właśnie treści warunkują, na jakie frazy pojawisz się w Google.
Zakres audytu SEO:
- analiza widoczności w Google;
- analiza słów kluczowych,
- analiza konkurencji pod kątem rozwiązań strategicznych oraz treści,
- przygotowanie właściwej struktury strony
- (zaproponowanie linkowania wewnętrznego przygotowanie podstawowej optymalizacji dla wszystkich adresów URL (plan publikacji na blogu).
Zakres audytu SEO pod kątem technicznym:
- analiza skanowania (crawlowania) strony,
- analiza indeksowania domeny przez Google,
- sprawdzenie wewnętrznych błędów 404,
- analiza budowy linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego,
- sprawdzenie strony pod kątem jej szybkości,
- analiza pod kątem optymalizacji grafik,
- skuteczności zastosowanych zabezpieczeń,
- poprawnego wyświetlania się strony na urządzeniach mobilnych,
- szybkości ładowania podstron i ich zawartości.
TRIO błędów podczas audytu SEO to:
- Błędy strategiczne związane z planowaniem struktury i rozmieszczeniem słów kluczowych.
- Błędy związane z treścią strony.
- Błędy technicznie związane z działaniem samej strony.
Aby zostać wygranym w Google, musisz wyeliminować wszystkie najważniejsze błędy. Dobra strona technicznie bez zaplanowanej treści nie ma szans na wysokie wypozycjonowanie. Witryna z poprawną strukturą, treścią, której nie ma indeksacji świadczy o tym, że nigdy nie pojawi się w Google.
Zrezygnuj z darmowego audytu, oddaj się w nasze ręce i pozwól zastosować kompleksowe podejście do tematu aby twoja firma osiągnęła sukces, zwiększając liczbę klientów z darmowych wyników wyszukiwań.
Umów się na konsultację